Lähettäjä: mocki1 Lähetetty: 29.12.2007 17:12
Hei!
Kaipaisin kovasti apua. Lokakuussa huomasin reidessä ihottuman jonka kahden lääkarin mukaan oli borrelioosi. Sain yli kolmen viikon Doximycinkuurin. Testi oli negatiivinen. Ihottuma on melkein koko tämän ajan ollut kipeä. Ei kosketusarkaa vaan tuntuu että kipu tulee sisältäpäin. Onko kellään vastaavanlaisia kokemuksia? Hyvää Uutta Vuotta kaikille!
Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 30.12.2007 13:49
En muista nyt äkkiseltään onko joku maininnut borreliabakteerin aiheuttaman ihomuutoksen aiheuttavan kipua. Useimmilla ihomuutosvaihe menee melko oireettomana. Joillakin on esiintynyt jonkin verran polttelua, kutinaa tms.
Aiheuttaisivatko bakteerin eri alalajit erilaisia ihotuntemuksia? Esim. B.afzelii aiheuttaa tunnetusti pitkäkestoista ihottumaa? Joiltakin on löytynyt useampia bakteerin alalajeja - aiheuttaisiko se erilaisia ihotuntemuksia kuin yhden alalajin infektio?
Yleisimmin Borrelioosia sairastavilta löydetään B.garinii alalajia. Se aiheuttaa yleisesti erilaisia neuro-oireita.
Lähettäjä: Punkkimummo Lähetetty: 30.12.2007 14:12
Hei! Onko sinulla ollut muita oireita? Toivottavasti antibioottikuuri on estänyt infektion laajenemisen. Minulta pureman kohdalla ollut punainen läikkä lantiolla oli koholla ja kutisi - siitä sen itse asiassa huomasinkin - mutta se läikkä lähti melko pian antib. kuurilla. Luulen, että olen saanut tartunnan jo ennen tuota mainitsemaani ihottumaa (heinä-elokuun vaihteessa). Minulla oli päänahkassa rupinen ja tosi kutiava kohta. Jatkuvasti päänahkaani kutittaa (ei ole hilsettä tms.). Tuo kutina alkoi toukokuussa ja jatkuu edelleen, vaikka olen nyt saanut antibiootteja muiden oireiden takia puoli vuotta. - Hyvää Uutta Vuotta! t. Punkkimummo
Lähettäjä: mocki1 Lähetetty: 31.12.2007 15:02
Hei!
Muita oireita ei ole ollut. Paitsi väsymystä joka panin stressaavaan elämäntilanteen piikkiin... Kenen lääkärin luokse kannattaa kääntyä? Ihotautilääkärin luona olen jo käynyt. Olisiko infektiolääkäristä tai neuroloogista apua? Tuntuu että tavalliset lääkärit ovat tämän asian suhteen pikkasen pihalla...
Lähettäjä: Soijuv Lähetetty: 3.1.2008 13:28
Infektiloääkärin vastaanotolle. Valitettavasti heidänkään tietonsa/tai paneutumisensa asiaan ei ole aina parhaalla mahdollisella tasolla. Siksi omatoiminen tiedonhaku on tärkeätä. Helsingissä voisit kokeilla esimerkiksi infektiolääkäri Ville Valtosta (Helsingin Lääkärikeskus). Muilla paikkakunnilla voi olla vaikeampaa löytää asiaan riittävästi perehtynyttä lääkäriä.
PUNKIN PUREMA
Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb