Krooninen borrelioosi "huuhaata"

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
Kasku
Viestit:36
Liittynyt:To Heinä 22, 2010 15:01
Krooninen borrelioosi "huuhaata"

Viesti Kirjoittaja Kasku » La Heinä 12, 2014 01:33

Hei!

En tiedä, onko tätä artikkelia käsitelty täällä yhdistyksen sivuilla, ja olen nyt liian väsynyt sitä itse etsiäkseni - tämän viestin saa joko siis poistaa jos se on turha tai siirtää oikeaan ketjuun, mikäli se on väärässä paikassa, en löytänyt omaa viestiäni Borrelioosi Mediassa -sivuilta vaikka yritin sen ensiksi sinne kirjoittaa.

Jos joku jaksaa ja kokee asian omakseen, voisi vastata tähän http://www.tiede.fi/artikkeli/blogit/ka ... i_huuhaata Tiede -lehden artikkeliin. Voitte melko heti artikkelista nähdä, mihin tämän kirjoittajan tieto perustuu. Artikkelissa väitetään kivenkovaan, vedoten tutkimustuloksiin (?), että kroonista borrelioosia ei ole olemassakaan, ja kaikki väitteet sen puolesta ovat huuhaata. Kovasti hyökätään myös MOT-ohjelmaa vastaan ja kyseenalaistetaan sen kannanotto borrelioosista. Artikkelissa viitataan tasan yhteen julkaisuun: "Hieman jäi kertomatta, ettei pseudotieteen puolella varsinaisesti olla puhtaat jauhot pussissa: näistä löytyy hyvä yhteenveto The Lancetin artikkelista (pdf)." http://www.healthunit.org/hazards/docum ... isease.pdf

Kommentointiin mukaan voisi heittää oikeaa faktatietoa kroonisesta borrelioosista, ja vaikka ILADS-lääkäreiden sivuston osoitteen ym. Jos joku jaksaa argumentoida, joko suoraan artikkelin kirjoittajalle tai uutisen kommenttiosioon, ja heittää tutkimustuloksia pöytään, voisi vastata vaikka tähän väitteeseen:
"Esimerkiksi kroonista borrelioosia hoidetaan kuukausien tai vuosien mittaisella antibioottihoidolla. Tämä ei auta, sanoo vankka tutkimusaineisto. "
Mikä vankka tutkimusaineisto? Taitaa tämä viitata IDSA-linjaa edustaviin tutkimuksiin. Siellä on useita muita virheellisiä väitteitä, jotka eivät pidä paikkaansa.
Itse olen valitettavasti sen verran heikkokuntoinen, ettei nyt voimia ole kunnon argumentointiin ja vastaväittelyihin.

Jatta1001
Viestit:858
Liittynyt:Su Helmi 17, 2013 16:59
Paikkakunta:Pyhtää

Re: Krooninen borrelioosi "huuhaata"

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » To Heinä 24, 2014 15:54

Voihan hemmetinkuustoista ! Tuohon on pakko lähettää kommemtti !

Vastaa Viestiin