Borrelioosi sotki Miran elämän

Borrelioosista ja lisäinfektioista kuten puutiaisaivokuumeesta kertovia artikkeleita ja ohjelmia TV:ssä, radiossa ja lehdistössä.

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
Jatta1001
Viestit:858
Liittynyt:Su Helmi 17, 2013 16:59
Paikkakunta:Pyhtää
Borrelioosi sotki Miran elämän

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Ti Heinä 14, 2020 14:46

https://seura.fi/terveys/terveystarinat ... DMfJRpnpsY

" Vastaanotolla
En päässyt päivystyksessä sairaanhoitajan vastaanottoa pidemmälle. Hoitaja konsultoin lääkäriä, mutta borrelioosin mahdollisuutta vähäteltiin ja sen todennäköisyys arvioitiin pieneksi.

Sain ohjeen hakeutua uuden kerran vastaanotolle, jos minulle nousee kuume tai ihottumaa tulee enemmän. Palasin kotiin hämmentyneenä.

Seuraavien viikkojen aikana ihottuma vaelsi edestakaisin. Syyskuun alussa tilanne kuitenkin äkisti paheni. Kehoani alkoi kihelmöidä kuin olisin saanut sähköiskuja. Juoksulenkillä polveni saattoi yhtäkkiä pettää.

Hakeuduin työterveyteen, jossa oireideni syyksi selvisi borrelioosi. Minulle määrättiin antibioottikuuri.

Näin minua hoidettiin
Oloni paheni ja työterveyslääkäri määräsi minut sairauslomalle. Sain päänsärkyyn kortisonia ja makasin kotona sohvalla. Pahoinvoinnin takia pidin vierelläni ämpäriä.

Teksti jatkuu alempana

Muutamaa viikkoa aikaisemmin olin juossut 17 kilometriä, nyt en päässyt kerrostalon rappusia ylös. Käteni puutuivat helposti ja olin kuin sumussa.

Otin uudelleen yhteyttä työterveyteen. Minulle sanottiin, että borrelioosiin saamani lääkkeet saattavat aluksi aiheuttaa oireideni kaltaisen reaktion. Aivopaineen varalta lääkäri kehotti seuraamaa tilannetta ja hakeutumaan seuraavana päivänä päivystykseen, jos tilanne ei parane.

Olin vanhemmillani ja jalkani alkoivat äkkiä sätkiä. Äitini ja isäni veivät minut sairaalan päivystykseen, jossa oikeaa hoitoa mietittiin pitkään.

Suonensisäistä lääkitystä ei kuitenkaan lopulta aloitettu ennen kuin seuraavana päivänä työterveyden lääkärikeskuksessa. "

Vastaa Viestiin