-nivelkivut/tulehdukset/säryt
-päänsäryt joista kärsin päivittäin, muutama vuosi sitten tutkittiin ja tehtiin magneettikuvaus, mitään ei löytynyt

-hiukset muuttuivat kuiviksi ja hauraiksi, alkoi hiustenlähtö
-kuukautishäiriöt
-turvotus raajoissa
-aineenvaihduntaongelmat (yöhikoilu, päivisin taas tuntuu ettei hikoile ollenkaan)
-ongelmat painon kanssa; ensin laihduin 5kg, sitten parin kk:n päästä lihoin 10kg
-aivan käsittämätön väsymys/uupumus
-jatkuva kurkkukipu, kuume ja flunssailu; olen ollut vuoden alusta jo 8 kertaa kovassa infektiossa (poskiontelontulehduksia suurin osa)
-sydämen tykytys (ekg otettu kahteen kertaan, ihan normaalit molemmilla kerroilla)
-korvien vihlonta, silloin tällöin "tinnittää"
-huimaa, pyörryttää
-olen koko ajan levoton/hermostunut, on vaikea keskittyä mihinkään
-lihasten tärinöitä, vapinoita
-kasvoissa tuntuu välillä nykimistä; "elohiiri" silmässä tai tuntuu että suunpielet nykii. Huulet ja huulten ympärys välillä tunnottoman oloinen niin että puhuminen tuntuu vaivalloiselta
-käsistä ja jaloista lähtee välillä tunto tai ne tuntuvat puutuneilta
-niskani on jatkuvasti kipeä, samoin leukaluut (syön kuulemma liikaa purkkaa)
-silmät ovat valonarat, punaiset ja töhnäisen tuntuiset
Olen ravannut työterveyslääkärillä koko syksyn (kunnalliseen lähes mahdotonta päästä), ensin tutkittiin kilpirauhanen oireiden perusteella sekä siksi että vajista on suvussani paljon, mutta arvot olivat normaalit. Tukku muitakin verikokeita otettiin, mutta mistään ei löytynyt selitystä vaivoilleni. Lääkäri oli sitä mieltä että vaivani ovat aiheuttaneet pitkittynyt virusinfektio. Kysäisin häneltä että pitäisikö poissulkea borrelioosi, enon vaimolla todettiin tämä n. vuosi sitten ja hänen vaivansa olivat samankaltaiset. Lääkäri totesi etteivät minun oireeni vastaa borrelioosin oireita eikä minulla ole ollut tartuntaan liittyvää ihottumaa. Hän tuli siihen tulokseen ettei kannata kokeita tehdä, ne ovat kaikenlisäksi niin epäluotettavat. Vaikuttavatko oireeni siltä että borrelioosin mahdollisuus kannattaisi poissulkea? Onkohan yksityinen reitti paras (tai ainoa) vaihtoehto lähteä sitä tutkituttamaan?Eikö olisi kuitenkin hyvä sulkea pois kaikki vaihtoehdot, mitä "alan ammattilaiset" ovat mieltä