Kesällä 2012 sain diagnoosin polven nivelrikosta, kun polvi turposi ja ei suostunut enää yhteistyöhön. No, niveloireet jatkuivat ja levisivät, silmissä oli "hiekkaa". Poskeen tuli laajeneva ihottuma, onneksi, koska siitä ymmärsimme testata borrelioosin vasta-aineet ja syy löytyi. Olin huomannut kiinniolevan punkin, mutta koska puremakohtaan ei tullut rengasta huokasin helpotuksesta. Posken rengas tuli ehkä kuukauden päästä. Söin 4 viikkoa antibioottia ja oireet helpottivat, esim. väsymys hellitti, iho-oireet hävisivät, nivelkivut helpottivat. Nyt kevättalvella oireet ovat palanneet ja lisääntyneetkin. Nivel- ja lihasoireet sekä väsymys vaivaavat. Silmiä "vihloo" yms. Olen nyt reumapolin asiakas ja epäillään sjögrenin oireyhtymää eli rauhasreumaa. Oireet kyllä täsmäävät, varma diagnoosi vielä puuttuu.
Olen ymmälläni, kuten lääkäritkin

. Sairastanko edelleen borrelioosia, laukaisiko borrebakteeri reuman vai ??? Asun Pohjois-Karjalassa missä viime kesänä on ollut poikkeuksellisen paljon borrelioositartuntoja. Onko muilla kenties tällaisia reumaliitännäisiä vai ovatkohan kaksi eri asiaa?