Borrelioosin uhrit?

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
piiu76
vaivoja

Viesti Kirjoittaja piiu76 » Pe Syys 16, 2011 10:55

heips... tosi kurjaa että lapsesi on sairastellut noin paljon pienen elämänsä aikana :( mutta pissa tulehdus voi hyvinkin olla, mutta sillekin kai jokin selitys pitäisi löytyä kun noin pieni ihminen kyseessä. Onko munuaiset tutkittu?
..ymmärsinkö oikein, että MS-atutia sulle povasivat? oireet kyllä kävisi siihen ,ja sille tyypillistä ,että raskaus laukaisee pahenemisvaiheen...
Mutta myös MG voi aiheuttaa tuollaisia oireita, onko se pois suljettu? borrelia kai ainakin tuon ms taudin voi aiheuttaa, tuosta MG stä en tiedä..
voimia sinulle ja toivotavasti joku viisaampi osaa sua opastaa :)

PiHa

Viesti Kirjoittaja PiHa » La Loka 22, 2011 19:51

Hyvä että olet saanut tietää mikä vaivasi aiheuttaa ja toivottavasti myös pian lääkityksen! Minulla on myös veret mennyt saksaan ja toivottavasti minäkin ensiviikolla saan tiedon. Minne sinä lähetit näytteet saksaan?

viltsu
Viestit:448
Liittynyt:Ti Tammi 20, 2009 17:05
Paikkakunta:Kouvola

Viesti Kirjoittaja viltsu » To Loka 27, 2011 16:29

Tsemppiä sulle! Mä oon niin vihainen melkein kaikille lääkäreille että näen punaista kun kuulen tai luen sanan "lääkäri". Toivottavasti Saksan juttu onnistuu, pidän peukkuja!

Aimi

Viesti Kirjoittaja Aimi » To Loka 27, 2011 22:19

ssv,minulta on mennyt ohi että onko lapsestasi otettu borretestit? Minun lapsenlapselta otettiin pyydettäessä näyte Turun Terveystalossa. Vakuutus korvasi.

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Su Loka 30, 2011 11:28

Luottamus lääkäreihin on meikäläiseltä mennyt jo kauan kauan sitten.

Nykyään saunominen auttaa kipuihin mutta oli aika jolloin en voinut saunaan mennä ollenkaan. Nyt käyn jopa infrapunasaunassa ja se vasta mukavalta tuntuukin. Kaikkea on vaan kokeiltava.

viltsu
Viestit:448
Liittynyt:Ti Tammi 20, 2009 17:05
Paikkakunta:Kouvola

Viesti Kirjoittaja viltsu » Ma Maalis 12, 2012 19:44

Kiitos ssv! Nämä sun kokemuksien jakamiset on varmasti kullan arvoisia monelle borreihmiselle. Kovasti tsemppiä ja jaksamista sinulle!

2008
Viestit:120
Liittynyt:Ti Tammi 27, 2009 14:50

Viesti Kirjoittaja 2008 » Ma Maalis 12, 2012 20:44

Voimia sulle oikein paljon ssv 1HEART

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Ti Maalis 27, 2012 11:20

Oli todella harmillista kun et päässyt Turun tapaamiseen.

Tuo käden eläminen omaa elämäänsä on tuttu juttu. Samoin jalkojen. Nyt nuo oireet ovat poissa oikean jalan nilkkaa lukuunottamatta.

Toivon että löydät itsellesi sopivan hoidon ... kokemuksesta tiedän miten rankkaa näiden moninaisten oireiden kanssa on elää. 1RYHMAHALI

Sailairina
Viestit:565
Liittynyt:Ma Tammi 19, 2009 16:04
Paikkakunta:Kaarina

IgM positiivinen

Viesti Kirjoittaja Sailairina » Ke Huhti 04, 2012 07:40

Siirretty keskustelu/päivitys:
ssv kirjoitti:Päivitän taas tilannetta,olin 3 kerran MRI kuvauksissa ja nyt muutama 1/2 vuodenajan samana pysyneet muutokset pläkit päässä kadonneet. mutta tullut yksin lisää. ja yms valkeanaineen muutoksia. En tiedä vielä tarkkaan lausuntoa.
Vain Sairaanhoitaja soitti ja sanoi että puhelin aika ei riitä, joten tiesin heti että jotain on pielessä.Mutta Oksi ei myönnä börrelioosia ja sen jälkeen diagnoosina on vain MS. Oksin mielestä minulla kun ei ole igg vasta-aineita niin ei voi olla myöhäisvaiheen borrelioosia. Vaikka hän kuitenkin kirjoittaa muuta. Että myös igm voi olla pelkästään koholla myöhäisvaiheessa. mikä oli nyt Saksassa otetussa testissä positiv.helmikuussa. Niin miten olen voinut saada igm vasta-aineet kesken talven? kun testattu viime vuoden aikana 7 kertaa vasta-aineita lähes kuukauden välein?
Joo ja kiva kun määräävät kortisoni impulssi hoitoa seuraavaksi neurolla tai muita MS lääkkeitä.Minun on pakko kieltäytyä niistä igm positiv. jälkeen ja melisat yms positiv. +oireet

Jatta1001

Re: Borrelioosin uhrit?

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Ti Joulu 04, 2012 13:08

Kiitos päivityksestä. Sinun kohdallasi tulee hyvin esille meidän borrelioosi potilaiden huono asema. Voimia sinulle. Onneksi lapsesi on paremmassa kunnossa.

Jukka61

Re: Borrelioosin uhrit?

Viesti Kirjoittaja Jukka61 » Ti Joulu 04, 2012 15:09

Jatta1001 kirjoitti:Kiitos päivityksestä. Sinun kohdallasi tulee hyvin esille meidän borrelioosi potilaiden huono asema. Voimia sinulle. Onneksi lapsesi on paremmassa kunnossa.
Eikö tuosta kannattaisi valittaa. Ollaan kuitenkin EU-alueella, testit ns. hyväksyttyjä, mutta Sinua ei osata/haluta Suomessa hoitaa.

Jatta1001
Viestit:865
Liittynyt:Su Helmi 17, 2013 16:59
Paikkakunta:Pyhtää

Re: Borrelioosin uhrit?

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Ti Touko 21, 2013 16:23

Kiitos jälleen päivityksestä !

Kyllä tämä meidän elämä tehdään vaikeaksi ... niin kun ei jo sairaus riittäisi.
Ymmärrän hyvin vaikeutesi. Silloin aikoinaan ... vuonna 1996 ... myin firmani johon sitten jäin 10 kk töihin. Viimeisillä voimilla sen ajan vetelin.

Toivottavasti nuo saamasi lääkitykset ovat jotenkin vointiasi pysyvästi helpottaneet. Miten kehosi reagoi Minocykliniin ?

Yritä nauttia kesästä ... Jatta

Vastaa Viestiin