Raja-arvo ja lievästi positiivinen.

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
desp
Raja-arvo ja lievästi positiivinen.

Viesti Kirjoittaja desp » Su Loka 09, 2011 11:59

Hei!

Minua on purrut punkki varmasti n. 15v sitten. Toissa kesänä epäilen että sain pureman myös.
Rajujen neurologisten oireiden myötä pääsin meikkuun tutkimuksiin. Epäilyinä borrelia tai ms tauti.

-päänsärky
-kuukausia kestänyt kasvojen toisen puolen tunnottomuus
-hyppelevät nivelkivut
-äärettömän kipeät kantapäät
-tuntohäiriöt (veden valumisen tunne jalkaa pitkin esim.)
-elohiiret
-VALOARKUUS silmissä


Vointi meni alas kuin lehmän häntä.

Minulta otettin borrelia vasta-aineet.
Igg oli neg. IgM oli 10, eli raja-arvo. Neuron polilta en saanut apua, tälläisia arvoja he näkevät päivittäin. Ei borrelioosi.
Ihana terveyskeskuslääkäri antoi minulle antibiootteja ja myöhemmin otatti vielä vasta-aineey uudestaan. IgG edelleen neg, IgM oli 12 eli positiivinen.

Neuron polilla sain kuulla että ei ole borrelioosi. Sain kuulla uudestaan että tällaisia arvoja näkevät joka päivä. Se että antibiootti auttoi on placeboa! Jotlkut saavat apua kuulema mustikkauutteistakin!
Kaksi kertaa lääkäri varoitti minua polttamasta itseäni auringossa. Syyskuussa-lokakuussa?

Ilman tk-lääkärin määräämää kuuria, en tiedä missä olisin. Jalkakaan ei kantanut.

Nyt käyn töissä. Oireilen puutumisella edelleen. Tällä hetkellä olen kuitenkin kivuton.
Pystyin palaamaan töihin 1,5kk saikun jälkeen.

Aimi

Viesti Kirjoittaja Aimi » Su Loka 09, 2011 13:36

Desp, miten pitkän antibioottikuurin söit? Ja mitä se oli? Missä vaiheessa labrat otettiin uusiksi?
Minä olen kärsinyt samanlaisista oireista kuin sinäkin. Neurologi ei ollut halukas kirjoittamaan sair.lomaa, vaikka olin mielestäni työkyvytön. Lopulta uskoi ja sain kolmen kuukauden loman. Syön Doximysiniä koko loman ajan ja borrelia-näytteet otetaan joulukuussa uudestaan. Aikaisemmat ovat olleet positiiviset ja likvori-näyte viittaa MS-tautiin tai johonkin autoimmuunisairauteen.
Antibioottihoidon aikana mulla on lisääntyneet nivelkivut sormissa, lantiossa, kyljessä, polvissa ja nilkoissa. Paikka vaihtelee ja onneksi on päiviä jolloin tunnnen itseni melkeinpä terveeksi.
Olin viime viikolla neuropsykologin testissä. Kyllä oli uuvuttava kolmetuntinen. Laskemista, lukemista, kirjoittamista ja kaikenlaista muistamista. Palikkatesti oli mielenkiintoinen. Testaaja sanoi, etten ole aivan toivoton tapaus kuitenkaan, vaikkakin jotain vikaa löysi. Yhteenveto tulee aikanaan kotiin. Kävin myös MRI:ssä kylkikivun takia. Onneksi se kuvaus ei kestänyt kuin puoli tuntia. Päätä kun on kuvattu kaksi kertaa ja tunnin ajan. Ahdistavaa olla kapeassa putkessa.
Toivottavasti desp jaksat olla töissä ja pysyt kunnossa. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille kohtalotovereille. :)

soijuv
Viestit:3040
Liittynyt:Ke Tammi 21, 2009 14:16

Viesti Kirjoittaja soijuv » Su Loka 09, 2011 17:46

Moni borrelia-bakteerin jossakin vaiheessa elämäänsä elimistöönsä saaneista, saa neurologisia oireita esim. MS tyyppisiä. Borrelia-bakteeri voi siis aiheuttaa MS-oireiston. Asiasta löytyy tutkimustietoa sivujemme linkistä http://p1.foorumi.info/lymeborrelioosi/ ... c.php?t=49

Borrelioosin diagnostiikassa tulee kiinnittää ensisijassa huomiota mahdollisiin punkkitartuntoihin ja oireisiin, ei siis yksinomaan testeihin joiden tiedetään olevan epäluotettavia taudin diagnostiikassa.
Aiheesta löytyy tutkimustietoa sivujemme linkistä
http://p1.foorumi.info/lymeborrelioosi/ ... c.php?t=27

Hoidoista ja esim. antibiooteista löytyy runsaasti tietoa jäsenfoorumilta.

desp

Viesti Kirjoittaja desp » Su Loka 09, 2011 19:15

Hei Aimi!

Minä söin Doksisykliiniä 100mg x2 yhteensä 50 päivää. Kolmen viikon kuurin jälkeen otettiin uusi testi.
Olo alkoi helpottaa minulla kolmannella antibioottiviikolla.

Hyvä että sait toipumisaikaa! Toivottavasti saat apua antibiootista myös!

Kiitokset linkeistä Soijuv! Kunpa vain lääkärit lukisivat noita.

Vastaa Viestiin