S-BorAbGJt positiivinen

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
Neitikukka
S-BorAbGJt positiivinen

Viesti Kirjoittaja Neitikukka » Ma Marras 21, 2011 21:39

Osaako joku auttaa. Minulla vuonna 2003 alkoivat borrelioosiin sopivat alkuoireet, en niitä nyt tässä tarkemmin luettele, mutta esim. tuo "vaeltava ihottuma" oli juuri samannäköinen kuin borrelioosiin liittyvissä kuvissa.

Minulla tuli mitä ihmeellisempiä oireita, jotka pari vuotta myöhemmin ajattelin sopivan borrelioositartuntaan.

Pari vuotta myöhemmin itseni epäilemästä tartunnasta olin BorrAbM rajatapaus. Mutta se testattiin uudelleen ja oli nega.

Sairastuin todella pahasti, meni työkyky jne. Oireita laidasta laitaan, pahin voimakas uupumus.

Nyt kroonisen kiputilan takia reumatologi määritti kokeen S-BorAbGJt, koska hänen mielestään kertomani mukaan minulla voisi olla borrelioosi.

Tartunnasta olisi näinollen 8 vuotta. S-BorAbGJt tulos on positiivinen, lausunto: Sopii borrelioosiin.

Lisäksi minulla on kehittynyt sidekudosreuma, tarkemmin määrittelemätön, mutta oireet viittaavat Sjögrenin syndroomaan. Vasta-aineet tähän löytyy.

Minulla on todettu lievää vajaavuutta immuunijärjestelmässä. Tod.näk synnynnäistä.

Mitä nyt pitäisi tehdä? Haluaisin saada antibioottihoidon. Infektiolääkäri ei usko, että on borrelioosi.
Hän uskoo, että tuossa kokeessa on joku virhe ja että oireeni eivät kuulemma sovi borreliaan.
Hän ihmettelee myös, että miksi peruskokeet näyttivät aikaisemmin negatiivista, mutta sitten tämä jatkotutkimus näyttää positiivista. Tällaista ei ole kuulemma aiemmin ollut.
Kuinka luotettava tuo koe on yhdistettynä varmaan kokemukseen "vaeltavasta ihottumasta" sekä muihin hyvin sopiviin oireisiin. Punkkia itse en ole löytänyt, mutta asun alueella, jossa punkkeja kuhisee.

lare.61

Viesti Kirjoittaja lare.61 » Ti Marras 22, 2011 21:45

moi.vaetava ihottuma on tuttu juttu, tyttärelläni oli syntymästään asti borrelioosi,joka sitten selvisi minun pyynnöstäni 1995.otin hänestä valokuvan niskanalueelta jossa oli selvät leesiot,eli valtava ihottuma,tyttäreni oli tuolloin 6vuotias,näytin valokuvan vuonna 2004 oksille yksityisellä vastaanotolla,johon hän vastasi.että mielenkiintoista kun leesioita esiintyy näin myöhään.no todellisuudessa asia on niin että niitä esiityy jälkeenkinpäin,kuin vain silloin kun on saanut tartunnan.aiheesta kirjoittaa professori m.k.viljanen (oksin oppi-isä) suosittelen että,varaat ajan ville valtoselle helsinkiin,turusta älä etsi apua,sitä et täältä saa

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Ke Marras 23, 2011 11:36

Valtoselta minäkin loppujen lopuksi sain apua lyötyäni päätäni seinään monenlaisten lääkärien kanssa.

Neitikukka

Viesti Kirjoittaja Neitikukka » To Marras 24, 2011 12:05

Kiitoksia tuestanne!

Olenkin käynyt Valtosella vuosia sitten ja hän laittoi sellaiset paperit, että minua alettiin hoitamaan. Tuolloin ei vain ollut vielä borrelioosi -asia vireillä. Olen sitä vuosien varrella vähän väliä epäillyt ja sitten taas unohtanut.
Nyt sitten tämän positiivisen tuloksen yhteydessä olen ajatellut, että se sopii todella hyvin kaikkeen.

Menen hänelle uudestaan, mikäli asiat ei selkene.

viltsu
Viestit:448
Liittynyt:Ti Tammi 20, 2009 17:05
Paikkakunta:Kouvola

Viesti Kirjoittaja viltsu » To Marras 24, 2011 16:45

Valtoselle kannattaa tilata aika pian, jonot on kuulemma pitkät koska hän on osittain eläkkeellä. Tsemppiä sulle!

Neitikukka

Viesti Kirjoittaja Neitikukka » To Marras 24, 2011 17:18

Sain infektiolääkäriltä heti tiputuksen, se aloitettiin tänään.
Olin aivan äimän käkenä.
Hän halusi, että hoidetaan, koska borrelioosi on kohdallani mahdollinen. Hänen mielestään kannattaa pelata varman päälle, joten valittiin suonensisäinen kolme viikkoa.

Sanoi, ettei mitään ihmeparantumista kannata odottaa, enkä sitä kyllä teekään.

:)

Neitikukka

Viesti Kirjoittaja Neitikukka » To Marras 24, 2011 17:19

Kiitos tsempistä! :)

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Pe Marras 25, 2011 11:29

Ihmeparantumista ei todellakaan ole mutta opiskelemalla sairaudesta pystyy monin keinoin helpottamaan elämäänsä.

Voimia sinulle tulevaisuuteen

1HALI

Olemme täällä yhdistyksessä auttaaksemme ja tukeaksemme toisiamme.

Neitikukka

antibioottikuuri pahentaa oireita?

Viesti Kirjoittaja Neitikukka » Pe Joulu 02, 2011 20:32

Nyt on vähän yli viikko takana suonensisäistä antibioottikuuria. Mitä tapahtuu?

Olen ihan riekaleina. :(

Tänään silmät kipeytyivät toden teolla ja luomet alkoivat turvottamaan. Tämä silmäkipu -vaiva on ollut minulla yli puoli vuotta ja se tulee välillä pahana päälle, jolloin pitelen silmillä kylmää rättiä. Se menee muutamassa päivässä ohi tai voi kestään viikonkin.

Tähän silmäkipuun liittyy tunne, että ne tippuvat päästä ja sellainen puristus päässä, kuin siellä olisi sähkökatkos. Vaikea kuvailla, aivan kuin pään sisällä menisi sellaista sahalaitaa. Sellainen "terävä" olo päässä.

Ja nämä kaksi vaivaa ovat olleet minulle hankalimmat. Tänään ne iskivät ihan mielettöminä päälle. Silmän pinnassa verisuonet ovat hieman punoittavat ja luomilla lievä turvotus.

Hoitajien kanssa puhuttiin kuurin vaihtamisesta suun kautta otettavaan. Mutta en haluaisi luovuttaa vielä.

Tuo "sahaus" -tunne päässä on vaan yksi ikävimmistä, mitä voi olla. Siihen yleensä liittyy justiin tämä silmäkipu.

Todella omituinen oire, jota on vaikea kuvailla. Voiko tämä mitenkään olla borrelioosiin liitoksissa?

viltsu
Viestit:448
Liittynyt:Ti Tammi 20, 2009 17:05
Paikkakunta:Kouvola

Viesti Kirjoittaja viltsu » Pe Joulu 02, 2011 20:38

Herxejä?

Neitikukka

Viesti Kirjoittaja Neitikukka » Pe Joulu 02, 2011 21:01

Elikkä kyseessä voisi olla se, että antibiootti tekee tehtäväänsä ja siksi oireet pahenee.
Yritänpä kestää nyt näitä oireita, jos tässä vielä vaikka olo helpottuisi.

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Su Joulu 04, 2011 10:25

Hei Neitikukka !

Nuo kuvailemasi pää- ja silmäoireet ovat minulle hyvin tuttuja ja olen niiden huomannut joka antibioottikuurin aikana vaihtelevan. Nyt olen ollut venäläisellä protokollalla (päivityksiäni löytyy Yleiset osoista Venäläinen hoitoprotokolla/Jatta) 20.09.2011 alkaen ja kaikki oireet ovat nyt aika rauhallisessa tilassa.

Vastaa Viestiin