Seuraava kyselijä

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
larppa
Seuraava kyselijä

Viesti Kirjoittaja larppa » Ma Tammi 02, 2012 17:22

Hei

Viime syksystä saakka jatkunutta sairastelua. Ensin pari poskiontelon tulehdusta ja nyt viimeiset noin 1,5 kuukautta lämmönnousua, jolle ei ole oikein mitään selitystä. Kuume vaihtelee 37 ja 38 välillä. Tulehdusarvot ei´ole olleet koholla sitten noiden poskiontelon tulehduksien. Ja kaikki muutkin veriarvot ok ja normaalit.

Sitten otettiin mykoplasmatesti: S-MypnAbG 120 EIU (raja-arvo -45). Kommenttina "kohtalainen, ei diagnostinen mykoplasman IgG-titteri".
Tästä uusintatesti ja samassa yhteydessä myös borrelioosi. Uusintatestissä mykoplasma 123 ja kommentti " ei viitteitä tuoreesta infektiosta.

Ja borrelioosin tulos: S-BorrAb, jossa AbG alle 10, mutta AbM 36 AU/ml (raja-arvo -18) ja kommentti "IgM-luokan borreliavasta-aineet raja-alueella/heikosti positiiviset" Löydös ei yksin oikeuta diagnoosiin". Ja uusintatesti kolmen viikon päähän.

Sen perusteella mitä löysin tietoa, niin 18-22 olisi "harmaata aluetta", joten eikö tuo arvo 36 ole sitten muuta kuin heikosti positiivinen?

Oireina kuumeen lisäksi yleinen väsymys, päänsärkyjä, nenän tukkoisuutta/painetta. Minulla on myös krooninen eturauhastulehdus, liittyneekö asiaan, en tiedä.

Alkaa vähän paukut loppua ja olisi hauskaa tietää, että mikä vaivaa. Varsinaista punkin puremaa en ole havainnut. Ainoa merkki tästä voisi olla niskassa oleva patti, joka ilmaantui sinne joskus loppukesällä, eikä ole varsinaisesti hävinnyt mihinkään. Mitään iho-oireita patin ympärillä en ole havainnut.

Kasku
Viestit:36
Liittynyt:To Heinä 22, 2010 15:01

Viesti Kirjoittaja Kasku » To Tammi 05, 2012 22:00

Hei Larppa, täällä samanlaisia oireita. Minua puri punkki 2010 kesällä, ja siitä asti olen ollut hyvin väsynyt ja kaikkia muita oireita. Mykoplasman olen sairastanut vuoden sisällä 2 kertaa. Täältä sivuilta saa tietoa, että mykoplasma & borrelia voivat tulla samasta punkista ja olla infektioina yhtä aikaa. Mulla mykoplasma-arvot molemmilla kerroilla yli 150. sain antibiootteja niihin. Samoin borrelia vasta-aineet ollu lievästi positiiviset, mutta edes toista testiä ei silloin otettu, koska lääkäri oli sitä mieltä ettei tarvitse ottaa. Olisimpa saanut silloin luettavaksi itselleni tuon laboratoriokokeen kehoiteen II-verikokeeseen, jota ei silloin otettu. Nyt ilmeisesti olleet negatiiviset borrelia-arvot, alle 18, pitää hakea verikokeiden tulokset - mutta syynä voi olla mykoplasmaan silloin syötävänä ollut doksisykliinikuuri, olen kuullut että verikokeisiin voi vaikuttaa ab-kuurit. Olen tosi väsynyt tähän sairastamiseen. Yritän parhaillani etsiä lääkäriä (tämän sivuston tietojen kautta), joka tuntee ja tietää borrelian, ja saamaan oikeaa hoitoa, enkä mene enää kenelle tahansa tämän asian kanssa. Niin harva lääkäri suomessa tuntuu todella tuntevan tämän taudin hankaluuden. :roll:

Reija
Viestit:52
Liittynyt:Su Heinä 17, 2011 12:26
Paikkakunta:Vihti

Viesti Kirjoittaja Reija » Ti Tammi 10, 2012 14:33

Tässä taudissa ei saa antaa periksi! Puolentoistavuoden jatkuvan kipuilun ja vuoden lääkärikierteen aikana on oppinut nollaamaan päänsä kaiken vähättelyn ja oireiden sivuuttamisen jälkeen. Mutta miksi pitää aina suuttua ennenkuin jotain tapahtuu?

Oireistasi kaikki kuumeilu, tulehdukset ja päänsäryt sopivat myös home-oireisiin, jotka itselläni sotkevat borre-tuloksia. Home luultavasti pääsi laskemaan oman puolustusmekanismini niin alas, että nämä innokkaan sienestäjän parhaat kaverit eli hirvikärpäset pääsivät tuikkaamaan uuden borre-tartunnan vanhojen päälle. Tähän voisi liittyä niskapatti, jos se nyt on yhtään samanlainen kuin minulla. Testaamisen vaikeudesta kertoo myös se, että itselläni oleva mahdollinen Amerikan-tartunta ei Suomen testeissä aina edes näy...

Me olemme useat täällä "monivammaisia", eli kannamme elimistössämme useita nukkuviakin taudinaiheuttajia. Ihmettelen kovasti sitä, miksi meitä ei kannata hoitaa oireettomiksi ja työkykyisiksi, kun se kuitenkin on mahdollista. Omalta kohdaltani aion käyttää kaikki keinot elämäni takaisin saamiseksi ja siihen saa tältä sivustolta hyvät eväät...

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Ke Tammi 11, 2012 13:03

Reija kirjoitti:Tässä taudissa ei saa antaa periksi!

Me olemme useat täällä "monivammaisia", eli kannamme elimistössämme useita nukkuviakin taudinaiheuttajia. Ihmettelen kovasti sitä, miksi meitä ei kannata hoitaa oireettomiksi ja työkykyisiksi, kun se kuitenkin on mahdollista. Omalta kohdaltani aion käyttää kaikki keinot elämäni takaisin saamiseksi ja siihen saa tältä sivustolta hyvät eväät...
HYVÄ REIJA !

1aalto

Vastaa Viestiin