Lääkäri

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
Aada
Lääkäri

Viesti Kirjoittaja Aada » La Tammi 21, 2012 10:22

Hei
Minulle on tehty vasta yksi borreliabakteerikoe joka näytti positiivista.
Ensi viikolla menen verikokeeseen ja sitä seuraavalla viikolla on lääkäri.
Mitä olen täällä ja netissä muutenkin lukenut , niin oireet osuvat kohdalleen.

Minulla oli vuonna 2006 vasemmassa polvessa nestettä runsaaasti ja sitä poistettiin monta kertaa.

Kaikki mahdilliset tutkimukset tehtiin ja vikaa ei löytynyt mistään.
Polvi parani noin kolmen kuukauden kuluessa.
Meni jonkin aikaa ja sama oikean polven kanssa. Sille ei sitten tehty muuta kun nestettä poistettiin muutaman kerran.
Molemmat polvet oli arat monta kuukautta jälkeen päin.

Jalkapojat oli kipeät, ja muutenkin jalkojen lihaksia särki.
Kipuja on tällä hetkellä selässä lapaluiden kohdalla mikä on ollut melkein alusta asti ja niska on jykkä.
Päänsärkyjä on usein, ja ne alkaa niskasta.
Käsivarret ovat nyt aika huonot, ja jos kannan jotain kevyttäkin niin kädet jäykistyy kyynärpäistä suoriksi, niitä on vaikea saada koukkuun.
Myös paino on noussut noin 20 kiloa, mitä en oikein ymmärrä kun ruokavalio ei muuttunut.

Mielestäni minulla on borrelioosi ja jos kaikki kokeet sen näyttävät olevan näin, niin tiedättekö Tampereella lääkäriä joka on perehtynyt tähän sairauteen.
Kiitos etukäteen.

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Su Tammi 22, 2012 12:17

Ju, kyllä oireesi hyvin borrelioosiin sopivat.

Lääkälistaa otsikon alta löytyy Tampereelta Toivo Piippo, www.koskiklinikka.fi

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » Su Tammi 22, 2012 18:34

Jatta1001 kirjoitti:Ju, kyllä oireesi hyvin borrelioosiin sopivat.

Lääkälistaa otsikon alta löytyy Tampereelta Toivo Piippo, www.koskiklinikka.fi
Tuhannet kiitokset. Voihan terveyskeskuksen omalääkärikin hoitaa asiaa oikein, halusin vain tietää kenen puoleen käännyn jos en luota häneen.

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » Ke Helmi 01, 2012 12:06

Hei

Silloin kun kyselin tuosta lääkäristä, niin olin tosi kipeä.
Nyt on tilanne ihan toinen.
Kivut on poissa. Voisiko olla mahdollista ,että jodin isot annokset olisi ollut parantava voima. Tämä toki voi olla väliaikaistakin.

Ennen kuin lääkäri otatti borreliakokeen niin minulla epäiltiin kilpirauhasen vajaatoimintaa ja luin jodista. Olen ottanut jodia 50mg päivässä.


http://naturally-luonnollisesti.blogspo ... ia-ja.html

Tällä sivulla on tietoa jodista ja ohje joditerapiaan. Olen noudattanut tuota ohjetta. Nyt vähensin jodin 12,5 milligrammaan päivässä ja aloin ottamaan MMS-valmistetta.

Huomenna on omalääkärille aika ja kuulen mitä siinä toisessa verikokeessa on tullut ilmi.

Oloni on todella hyvä, pystyn jopa imuroimaan koko asunnon kerralla eikä tee tiukkaakaan. Pysyisi nyt tämä tilanne.
Olen miettinyt sitä antibioottia, että jos sitä tarjotaan niin kannattaako ottaa.

Olen lueskallut näitä sivuja ja huomasi monenkin käytäneen MSM-rikkiä.
Sillä minäkin selvisin kohtuullisen hyvin tähän asti. Sen avulla pystyin käymään töissä. Nyt olen työttömyysputkessa ja hyvä niin.
:D

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Ke Helmi 01, 2012 12:58

Selvisin vuosikymmeniä erilaisilla luontaistuotehoidoilla ja ruokavaliolla mutta nyt olen tyytyväinen että olen ottanut antibioottihoitoja. Vuonna 2003 sain vakavat neurologiset ongelmat jotka ovat AB-hoidoilla paljon parantuneet. Jokaisen on tehtävä itse päätös hoidoista puolesta- tai vastaanpuhujien kokemuksia punniten.

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » To Helmi 02, 2012 13:12

Hei

Lääkärissä on käyty ja arvo edelleen koholla. Ei tarvetta antibiootille.
No nyt ei ole kipuja eikä jäykkyyttä, että en sitä sure.
Pyysin labrakokeet paparille sitä varaa, että kivut palaa ja menen sitten sinne Koskikeskukseen.
Lääkäri oli nuori sijainen, sanoin hänelle että antibioottia kirjoitetaan pelkkien oireidenkin perusteella, koska labrat ei välttämättä kerro koko totuutta.
Toivottavasti nykyinen tilanne säilyy kohdallani.

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Pe Helmi 03, 2012 17:49

Tää on niin tätä ! Toivottavasti vointisi pysyy hyvänä.

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » Pe Helmi 03, 2012 19:03

Kiitoksia sinulle Jatta.
Toivon todellakin että pysyy tilanne tämmöisenä.
Olen lukenut sinun taistelustasi, ja voin vain ihmetellä jaksamistasi.
Ei minulla ole ollut noin vaikeeta.

Tsemppiä sinulle. Kirjoittelen tänne miten asia etenee.
Minähän otin käyttöön sen MMS miraclen. Katson kuinka se minulle sopii, ainakin olen löytänyt siitä positiivista palautetta.

soijuv
Viestit:3040
Liittynyt:Ke Tammi 21, 2009 14:16

Viesti Kirjoittaja soijuv » La Helmi 11, 2012 12:17

Anna jokaiselle lääkärille allaoleva nettiosoite

http://www.ilads.org/
Get the latest and most complete Lyme Disease research, educational materials and news from the leading national Lyme Disease medical professionals.

Sieltä he saavat runsaasti lääketieteellistä tietoa Borrelioosista ja sen hoidosta.

Miksi hoitoa ei annettu jos testit ovat positiiviset koko ajan? Oireesikin ovat olleet tyypilliset.

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » La Helmi 11, 2012 12:32

Minä en osaa siihen sanoa mitään, lääkäri ei pitänyt tarpeellisena ja labran lääkäri oli laittanut lausunnon, että seurataan ja hänen mielestään ei edellytä toimenpiteitä. Oma lääkäri tulee töihin huhtikuussa. Menen hänelle sitten kyseleen, hänhän minut niihin kokeisiin laittoi.

Minulla on nyt hyvä olla. Aloitin sen mms-kuurin. Minulla tuli ilmeisesti se reaktio mistä täällä puhutaan.
Päänsärky ja niskajäykkyys oli hirveitä. Torstaina sitten iski oiken kunnon ripuli ja kun se oli ohi niin kaikki hyvin toistaiseksi. Löysin jutun siitä jodista siinä suositeltiin Lugolin jodia väliaikaisesti jos ei pysty mms:ää ottaan.
Jodihan on myös bakteereita tappavaa.

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » Ke Touko 23, 2012 09:04

Hei taas pitkästä aikaa. Olen kyllä koko ajan käynyt täällä selaamassa näitä sivuja. Olen kuitenkin huono kirjoitteleen.
Minun tilanne on hyvä muuten, mutta paino jatkaa nousuaan. Minä todellakin lasken kalorit ja pidän syömiset kurissa, en herkuttele makealla lainkaan ja paino vaan nousee. Tammikuusta on tullut lisää 3 kiloa.
Onko täällä muita joilla borrelioosi on nostanut painoa ja onko sitä saanut millään pudotettua.

MMs:ää en ota enää kun se teki pahan olon. Ehkä annos oli liian iso.
Jodia otan edelleen ja aloitin myös homeopaattisen hoidon.
Otin myös kokeiluun suolahoidon josta täällä luin. Sitä jatkan vain muutaman päivän.

Onko teillä kenelläkään ollut oireena ruoan sulamattomuus.
Minulla ruoka jäi mahalaukkuun ja ähkyä oloa riitti monta tuntia.
Se on todella kurjaa. Siihen sain apua Superentsyymeistä ja Hci Pepsin tuotteesta.

On myös yksi uusi oire, Kävellessä reidet jäykistyy ja nivusiin alkaa sattuun siinä määrin, että on pysähdyttävä.
Joinakin päivinä taas pystyy käveleen vaikka kuinka pitkään.

Katsoin sen inhimillisen tekijän jossa oli aiheena borrelioosi.
Ohjelma oli hyvä, ja siitä kyllä selvisi kuinka vaikea tämä sairaus on.

Reija
Viestit:52
Liittynyt:Su Heinä 17, 2011 12:26
Paikkakunta:Vihti

Viesti Kirjoittaja Reija » Ke Touko 23, 2012 10:15

Kiva kun päivität :D

Mulla on hävinny painosta reilu kymmenen kiloa kun ei oo minkään sortin ruokahaluja. Sivustolta muistaisin tiedon, että painonnousu on keskimäärin 17kg, johtuen borren aineenvaihduntaan vaikuttamisesta. Mäkin huomaan sen kyllä hidastumisena, ähkynä, johon tuntuu auttavan vain kaalin runsas syöminen.

Suolaa mun on pakko syödä kramppeihin, jopa niin, että kun yöllä herään kippurassa, niin haen rakeita kielen alle. Sitten saa jatkettua unia...

Mulla borre ilmoitti itsestään nimenomaan kävelyn vaikeutena. Kipuja tutkittiinkin ensin välilevyn pullistumana, mutta kun mitään ei löytynyt, niin sitten työterveyslääkäri keksi borren ja sillä tiellä ollaan. Mä en enää lähde ilman sauvoja lenkille, kun vasen jalka "jumittaa", niin sauvoihin voi nojailla hetken ja sitten vaan eteenpäin. Lonkka, nivuset, selkä, kaikki on tutkittu, mutta mitään näkyvää ei ole. "Kipuja ei voi mitata", sanoi työterveyslääkäri ja lisäsi kipulääkkeen määrää, kun en voi enää istuakaan kauaa.

Ohjelma oli tosiaan paikallaan, nyt kun punkitkin ovat heränneet :( .

viltsu
Viestit:448
Liittynyt:Ti Tammi 20, 2009 17:05
Paikkakunta:Kouvola

Viesti Kirjoittaja viltsu » Ke Touko 23, 2012 11:40

Hei Aada!

Mulla on paino noussut yli 20 kg viimeisimpinä vuosina eikä mikään tunnu auttavan. Yhden tartunnan jälkeen paino putosi monta kiloa viikossa kun kaikki nesteet tuli läpi mutta viimeisimpien tartuntojen jälkeen olen vaan lihonut melko tasaista tahtia. En syö karkkia tai pullaa - korkeintaan muutaman kerran vuodessa jossain kyläilyreissulla, mutta niistä tulee huono olo. Tavallista ruokaa, leipääkin max. 2 palaa aamulla. Yritin joskus olla lähes ilman hiilareita 5 viikkoa ilman mitään tulosta. Liikunta on tietty entiseen verrattuna vähentynyt aika huomattavasti mutta ei se selitä tätä lihomista.

Ihmettelen myös tota lääkärin asennetta; miksi ei muka ole syytä antibioottihoitoon kun sulla kerran on borrelioosi todettu? Ei tosin mullekkaan aikoinaan ehdoteltu mitään hoitoa kun diagnoosin sain. En sitä sitten sen enempää kysellytkään kun toivoteltiin vaan hyvät jatkot ja arveltiin että ainakin nivelkipuja seuraisi... Varsinaisia nivelkipuja mulla ei pahemmin edes ole ollut, kaikenlaista muuta sen sijaan. En tiennyt siinä vaiheessa borrelioosista kuin sen nimen, vaikka olin sitä jo kymmeniä vuosia sairastanut. Näin voi päätellä saamistani ihomuutoksista punkinpuremien jälkeen ja oireiden lisääntymisistä aina tartuntojen jälkeen. Jos olisin silloin tiennyt sen mitä nykyään tiedän olisin vaatinut hoitoa edes siinä vaiheessa.

Tsemppiä sulle! Yritä nyt saada pikaisesti itsellesi kunnollinen ab-kuuri.

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » Ke Touko 23, 2012 13:18

Kiitos teille vastauksista. Tilaan ajan omallelääkärille tässä kesän aikana.
Jos vaikka saisin antibioottikuurin syksyllä aloitettavaksi.
Eikös siinä ole kesäaikaan palamisen vaara.

Eniten tällä hetkellä rassaa tuo paino ja sen suuruus. Sekä nuo jalat kun ei aina pääse käveleen, ja jos pääsee niin ei uskalla muuta kun pyöriä tässä kodin lähellä, pelosta että jalat ei toimi. :cry:

2008
Viestit:120
Liittynyt:Ti Tammi 27, 2009 14:50

Viesti Kirjoittaja 2008 » Ke Touko 23, 2012 15:16

Minusta tässä lihomisessa on se outo piirre, vaikka minä esim ripuloin vaikka miten paljon, niin ei se vaikuta painoon ????.
Viime vuonna, kun mulla oli se 7-8 kk tosi hyvää aikaa, paino putosi 8 kg, ja nyt syksyllä, kun tulehdukset tuli päälle, kaikki menneet kivot ovat tulleet takaisin, mielestäni syön samoin, kun viime vuonna.
Joku aineenvaihduntajumitus varmaan :)

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » Ke Touko 23, 2012 16:33

Moi taas
Minä olin tosi tyytyväinen kun pääsin niistä kivuista ja selän jäykkyydestä eroon, ja ajattelin että se riittää.
Nyt kuitenkin haluaisin noita kiloja pois ainakin sen 20 kiloa.
Senkin älkeen jää vielä ylimääräistä kun vertaa siihen painoon mikä minulla oli vuosikymmeniä.

Homeopaatti sanoi että jossain vaiheessa alkaa tulla niitä kipuja hetkeksi takaisin.
Tänään on ollut jalkapohat kipeät, ei kuitenkaan semmoiset mitä ne oli alkuun. Muitakin kipuja on tullut päiväksi tai pariksi, onneksi ei kuitenkaan jäädäkseen.

2008
Viestit:120
Liittynyt:Ti Tammi 27, 2009 14:50

Viesti Kirjoittaja 2008 » Ke Touko 23, 2012 17:24

Mitä homeopaattisia ainaeita käytät Aada ????

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » Ke Touko 23, 2012 18:10

Hei

Sulfur D12 sitä otetaan iltaisin neljä raetta ja annetaan sulaa suussa kielen alla. Sunnuntaisin ei oteta.

Toinen on Ledum palustre D30. Sitä otetaan Maanantaina, keskiviikkona ja perjantaina neljä raetta kielen alle. Tuon saa ottaa milloin haluaa. Minä otan aamupäivällä.
Täytyy odottaa vartti jos haluaa juoda kahvia.
Noi on mielestäni hinnaltaan edullissia.

Minulla on uusi aika homeopaatille heinäkuussa.

2008
Viestit:120
Liittynyt:Ti Tammi 27, 2009 14:50

Viesti Kirjoittaja 2008 » Ke Touko 23, 2012 19:38

Missä päin käyt homeopaatilla ?
Mä olen syönyt borreliosia, silloin kun sain tämän viimeisen tartunnan, sitä syötiin vain n 2 viikkoa, sit olen ottanut erilaisiin vaivoihin eri aineita, vähän niin kun tilantaan mukaan.
Olen kiinnostunut homeopatiasta.

Aada

Viesti Kirjoittaja Aada » Ke Touko 23, 2012 20:35

Minä käyn Tampereella semmoisessa kun homeopaattinen puoti.
Siellä on homeopaatti jolle saa tilata aikoja.
Hän sanoi hoitaneensa borrelioositapauksia.
Toivottavasti saan lopulta jostain sen avun.
Kaikkea täytyy kokeilla.

Vastaa Viestiin