Punkkirokote borrepotilaalle?

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
Koo
Punkkirokote borrepotilaalle?

Viesti Kirjoittaja Koo » Pe Elo 10, 2012 15:15

Minun piti ottaa ensimmäinen rokote syksyllä mutta sairastuin borrelioosiin ja olen nyt antibioottikuurilla.

Tietääkö joku onko mitään estettä ottaa rokote borresta huolimatta? Ristikkäisvaikutuksia???

Ajattelin ottaa pistoksen varmuuden varalta vasta lääkekuurin loppumisen jälkeen.

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Pe Elo 10, 2012 16:30

Omalla kohdallani olen päättänyt olla ottamatta punkkirokotetta jo pitkään sairastamani borrelioosin vuoksi ja heikon immunipuolustuksen vuoksi. Rokotehan tehoaa vain TBE-viruksen aiheuttamaan puutiaisaivotulehdukseen ei borrelioosiin.
Tarkempaa tietoa ristikkäisvaikutuksista ei kait ole olemassakaan. Parasta kysäistä vaikka Soile Juvoselta.

2008
Viestit:120
Liittynyt:Ti Tammi 27, 2009 14:50

Viesti Kirjoittaja 2008 » Pe Elo 10, 2012 18:17

Tiedän tapauksen, jossa henkilö ,joka oli sairastanut jo kauan borrelioosia mutta oli aika hyvässä kunnossa silloin, kun otti TBE-rokotteen. Alamäki kunnossa oli valtava ja oli huokuntoinen tosi kauan, vanhat oireet aktivoitui. Samoin kävi mulle silloin kun sain borren toisen kerran.
Lääkärit sanoo, että mitään estettä ei ole ettei ottaisi rokotetta, mutta...käytäntö voi olla toinen.

tapma

Viesti Kirjoittaja tapma » Pe Elo 10, 2012 20:34

Sairastuin kevättalvella 2009 borrelioosiin, jota sitten hoidettiin erilaisin antibiootein vuoden 2010 tammikuuhun asti jolloin oireet katosivat, ja olen ollut siitä lähtien melkeinpä kokonaan oireeton. Keväällä 2011 otin kaksi TBE-rokotepiikkiä kuukauden välein ja tämän vuoden keväällä yhden tehosteen. Reilun viikon kuluttua kaikkien näiden kolmen rokotteen jälkeen ilmeni lieviä borren oireita, joita kesti vajaa pari viikkoa ja sen jälkeen oireet taas hävisivät kokonaan.

Vastaa Viestiin