Kohentunut olo jo ennen antibioottikuurin lopettamista?

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
Henriikka
Kohentunut olo jo ennen antibioottikuurin lopettamista?

Viesti Kirjoittaja Henriikka » La Syys 01, 2012 12:32

Olen "uusi" sairastunut, takana teini-iästä saakka ollut oireilu, johon nyt yli kymmenen vuotta myöhemmin olen saanut mahdollisen vastauksen. Oireeni ovat kuitenkin olleet ehkä lievimmistä päästä, sekoitus fibromyalgian, kilpirauhasen vajaatoiminnan ja masennuksen oireita, hyvin paljon kuitenkin vaikuttanut nuoruuteni elämänlaatuun, sosiaalisiin suhteiseeni... jaksaminen on ollut välillä hyvinkin heikkoa, vaikka työelämässä olenkin sinnitellyt koko ajan.

Nyt ihmettelen, että voiko niin nopeasti alkaa bakteerit vähetä elimistostöni huomattavast, vai onko hoito liian lievä (sain 3vkon amoksilliini 500mg 2x päivässä kuurin): viikko ja kolme päivää sitten aloitin antibiootin syönnin, ja tänään on jo ensimmäinen päivä kun alkaa tuntua tähän tilanteesen nähden aika hyvältä. Sitä ennen ollut koko kuurin ajan lämpöilyä, kuumeeseenkin saakka, flunssaoireita päänsärkyineen, korvaoireineen ja lihas- ja nivelkipuineen, sietämätöntä heikkoutta ja väsymystä.

Kuitenkin eilisestä asti ei ole enää ollut sanottavaa lämpöilyä, ja yleisoireet yleistä heikkoutta lukuunottamatta on melkein poissa, vaikka aloin eilen syödä kissankynsivalmistetta, ja senhän pitäisi voimistaa oireita. Ainoa ihmeellinen oire on, että koko eilispäivän vasemman käden peukaloni on nykinyt melkein jatkuvasti, siis ihan koko sormi, ja vasen rinta on kipuillut epänormaalisti.

Jos voitte kertoa omasta kokemuksistanne, tai muusta tiedostanne tähän liittyen, olisin todella kiitollinen!

Jatta1001

Viesti Kirjoittaja Jatta1001 » Ma Syys 03, 2012 16:01

Tervetuloa Henriikka joukkoomme !

Oireet voivat voimistua ab-hoidon alkuvaiheessa, ilmiötä kutsutaan Herxeiksi (Herxheimer). Minulla on käynyt näin jokaisen ab-hoidon alussa ja oireet ovat miltei hävinneet ennen hoidon loppumista. Siitä kuinka paljon bakteereita kuolee hoidon aikana ei kai kukaan voi varmuudella kertoa mutta se tiedetään että borre-bakteerit pystyvät piiloutumaan antibiooteilta. Löydät tietoa antibioottihoidoista JÄSENFOORUMI > LÄÄKEHOIDOT otsikon alta. Tuosta saamastasi Amoksiillinin vaikutuksesta en tiedä sillä en ole koskaan sitä saanut.

Henriikka

Viesti Kirjoittaja Henriikka » Ke Syys 05, 2012 13:28

Kiitos kovasti tiedosta! Itse asiassa voin edelleen tosi huonosti, eli oli toiveajattelua olla "normaali" jo vko:n antibioottihoidon jälkeen.

Vastaa Viestiin