Kroonista borreliiosia (help)

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat: Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Bb

Vastaa Viestiin
lallero

Kroonista borreliiosia (help)

Viesti Kirjoittaja lallero » Su Heinä 14, 2013 20:07

Moikka!

Olen oireillut jo n. 4 vuoden ajan. Huimausta, väsymystä, hormonaalisia häiriöitä, liikkuvia täpliä silmässä, uupumus, mielialanvaihtelut yms.
Tutkittu on... kilpirauhaslääke aloitettu, thyroxinilla menin vain huonompaan kuntoon 2 vuotta sitten. Sitten aloitettiin liothyron lääke mahd. rt3 ongelmaan, joka auttoikin jonkun aikaan. Syön vieläkin pientä annosta liothyronia.

Olen ollut azitromycin tiputuksessa 6 viikon ajan ja tiputukset ovat jo loppuneet. Aloitettin minocycliniä syömään, mutta jätin nyt tilapäisesti minocyclinin pois, koska olo huononi kovasti viikko sitten. Pahaa huimausta, epämiellyttävää oloa, paniikkia ja sydämen tykystä pulssi n. 90-100.kipu silmissä. Lisäksi n. puolta vuotta säännöllisesti tulleet kuukautiset ovat nyt myöhässä pari viikkoa. kroppa siis sekaisin?

Syön lisäksi NACia ja serrpeptaasia.

Borre kokeet olivat:

Borrea ELISPOT LTT

Borrelia fully antigen +5 <2
Borreli OSP -mix +6 <2
Borrelia LFA-1 +4 <2

cd57 136 (100-360)

Mitä olette mieltä tuloksista.. onko ne kovasti pielessä...eli vahvasti borrelioosin kallella? (nämä otettu siis ennen hoitoa)

Mitä olette mieltä myös... olisiko joku aivokuva hyvä ottaa...ettei ole mitään muuta siellä.. MS tauti yms??

Voisiko oireet johtua minocyclinistä, hoidosta vai jostain muusta?

viime kilpirauhaslabrat olivat
TSH 0.507
T4V 5.7
T3V 4.2

Olisko kellään mitään vinkkejä.... voisko huonontunut olo johtua myös kun yritin lisätä thyroxin annosta ja borrelioosissa kroppa ei siedä sitä? syön tällä hetkellä thyroxinia 12,5ug ja liothyronia 20ug.

lallero

Re: Kroonista borreliiosia (help)

Viesti Kirjoittaja lallero » Ti Heinä 16, 2013 14:17

Ja osaako joku sanoa, että voiko minocyclin aiheuttaa kamalan huonoa oloa?

lallero

Viesti Kirjoittaja lallero » Ti Heinä 16, 2013 14:17

Ja osaako joku sanoa, että voiko minocyclin aiheuttaa kamalan huonoa oloa?

Toni-

Viesti Kirjoittaja Toni- » Ke Heinä 17, 2013 12:06

Moro!

Itselläni kans dg kr. borrelioosi ja rT3-hypotyreoosi. Olen myös ollut kohta 4 v työkyvytön, borrelioosidg:n sain vasta huhtikuussa, mutta oireita ollut ainakin 15 v ajan. Oireisto näyttäisi olevan myös aika samanlaista kanssasi, mm korkea leposyke ja rytmihäiriöt (kaksi kertaa on katetriablatoitu, tyypillinen ja epätyypilinen AVNRT), silmässä kaihi, lasiassamentumat ja verkkokalvon turvotus, leukanivelessä kuluma (olen vasta 20 v), infektioherkkyys, väsymys ja uupumus, lihas-, kognitio- ja hermosto-oireet sekä aineenvaihdunta sekaisin (esim paino pudonnut 25kg 3 vuoden aikana + oireisto). Marraskuusta asti olen syönyt doksisykliiniä 100mg x 2/vrk, myös beetasalpaaja, NAC, serrapeptaasi, beetaglukaani, maitohappobakt. ja monivitamiini-hivenaine-antioksidanttikapseli käytössä. 8.8. olen menossa TAYS:n infektiopolille IV-antibioottiarvioon, 12.7. otettii likvorista ja verestä mm borrelioosikokeita. Liothyronin-hoitoa en ole vielä aloittanut, mutta pari vuotta sitten söin Armour Thyroid'a, joka vei joitakin oireita pysyvästi. Armourin jälkeen rT3-arvoni laskikin.
Ite kans lähetin Saksaan verta, kun borreliavasta-aineita ei löytynyt. Sielläkään ei todettu vasta-aineita, mutta Borrelia Elispot fully antigen +27, OSP-mix +5, LFA-1 +2, CD57 16 sekä todettiin myös Ehrlichia-, Yersinia-, Chlamydia pneumoniaie- ja Coxackie-infektio, vaikka olinkin testaushetkellä syönyt doksisykliiniä jo 5 kk ajan (hoito aloitettiin ennen diagnoosia). Testattiinkos sulla liitännäisinfektiot?
Minosykliiniä en ole syönyt, mutta kyllähän kaikilla lääkkeillä sivuvaikutuksensa on. Toisaalta itelleni tulee aina toimivasta hoidosta voimakas herxheimerin reaktio, jolloin kohtauksenomaisesti sairauteni oireet pahenevat voimakkaasti. Saan niitä edelleen, vaikka antibiootti on ollut päällä jo puolisen vuotta, mutta yleistilani paranee silti hiljalleen (olen esim saanut jo toimintakykyni takasin, seuraava tavoite olisi työkyky). Tämä oman käsitykseni mukaan kertoo siitä, että edelleen borrelioosia yms esiintyy kehossani. Josset säkään ole vielä siitä parantunut, ja minosykliini olisi se toimiva lääke..? Nää hoidot on ilmeisesti aika yksilöllisiä, jollekin toimii joku antibiootti ja toiselle joku luonnontuote.
Mites muuten, auttoiko sulla se IV-azitromycin ollenkaan? Tuliko mtn muutoksia tilanteeseesi??

Vastaa Viestiin