Vielä yksi borrelioositarina

Borrelioosiin sairastuneiden suomalaisten henkilökohtaisia kokemuksia taudista ja sen hoidosta.

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
gregus
Viestit:4
Liittynyt:Ke Syys 14, 2016 15:05
Vielä yksi borrelioositarina

Viesti Kirjoittaja gregus » Ma Loka 17, 2016 20:26

Moikka vaan kaikille foorumilla!

Täällä on tullut viime kuukausien aikana aika paljon selattua, ja olen tosi kiitollinen kaikesta tiedosta mitä olen saanut. Kuten moni muukin on aiemmin harmitellut, positiiviset borrelioositarinat ovat täällä melko vähissä (poislukien tapma), joten ajattelin, että kenties omastani voisi muodostua sellainen.

Olen parikymppinen opiskelija Etelä-Suomesta. Kohta kolmen kuukauden ajan olen kärsinyt erinäisistä neurologisista, fyysisistä ja psyykkisistä oireista. Ikävimpänä ehkäpä juuri tuo "aivosumu", joka mielestäni kuvaa tilaa aika osuvasti. Oireet ovat voimakkuudeltaan vähän vaihdelleet, mutta useimpiin täällä lukemieni kertomusten henkilöihin verrattuna olen kaiken kaikkiaan vielä kohtalaisen hyvässä kunnossa.

Eli epäilty "kroonistunut" borrelioosi kyseessä. Alkuperäisen, dokumentoidun tartunnan sain syksyllä 2015. Tuolloin ER-ihottuma ehti kasvaa muutaman viikon pohkeessa, ennen kuin tajusin hakeutua lääkärille. Oireita ei lieviä polvikipuja lukuunottamatta ollut. Lääkärillä otettiin verikokeet ja aloitin kahden viikon amoksisilliinihoidon. Labroista paljastuivat kohonneet LG-M ja LG-G arvot ja polvikivut katosivat kuurin myötä. Seuraavat 10kk olivatkin vielä pääpiirteittäin tervettä aikaa, mitä nyt yhden mykoplasman välissä sairastin.