BORRELIATESTI KOTONA?

Asiantuntijana Soile Juvonen TTT

Valvojat:Jatta1001, Borrelioosiyhdistys, Waltari, Bb

Vastaa Viestiin
soijuv
BORRELIATESTI KOTONA?

Viesti Kirjoittaja soijuv » Su Touko 30, 2010 11:53

Mark Stroud kertoo miten hän on itse tutkinut ostamallaan mikroskoopilla omaa verinäytettään ja nähnyt siinä borrelia-bakteereita. Hän neuvoo sivullaan miten muutkin voivat toteuttaa tutkimuksen.

Mark Stroud: "Olen viimeisen 14 vuoden aikana olen etsinyt syitä sairasteluuni. Minut on lähetetty lääkäriltä toiselle, mutta diagnoosi ei ole selvinnyt tai sitten oireiden on sanottu johtuvan psyykkisistä tekijöistä. Kun viimein löysin syyn oireilleni, olin hämmästynyt miten epäluotettavia borrelioositestit ovat. Siitä lähtien olen käyttänyt aikaani opettaakseni ihmisille, miten he voivat itse tehdä borrelioositestin kotona ottamalla verinäytteen sormenpäästään ja tutkimalla sitä mikroskoopilla.

Menetelmä on erittäin yksinkertainen, ja silti kuulemme toistuvasti miten vaikeaa borreliabakteereita on löytää verestä. Siksi olen käyttänyt paljon aikaa löytääkseni yksinkertaisen tavan tutkia bakteereita. En yritä sanoa, että menetelmää käytettäisiin diagnoosin tekemiseen - se olisi väärin. Mutta siitä saa mielenkiintoisen harrastuksen, joka auttaa lisäksi selvittämään mitä elimistössäsi tapahtuu. Näyttää siltä, että verinäytteessä ei näkyisi ainoastaan borrelia-bakteerin spirokeettamuotoja, vaan sen lisäksi myös bakteerin L-muotoja."

Koko artikkeli ja yksityiskohtaiset ohjeet mikroskoopin käyttöön löytyvät sivulta

http://www.lyme-diagnosis.org.uk/ Sivulla olevissa videolinkeissä esitetään Markin verinäytteessä näkyvät löydökset.

Suomenkieliset ohjeet mikroskoopin rakenteesta: http://physics.oulu.fi/fysiikka/oj/7661 ... _s2006.pdf

(Suom. huom. En tiedä vielä tällä hetkellä, miten luotettava sivun teksti ja siinä esitetty menetelmä on. Mielenkiintoinen sivu joka tapauksessa. Tällaista aktiivisuutta tarvitaan, varsinkin kun borrelioosin laboratoriodiagnostiikka on vielä tällä hetkellä näinkin epäluotettavaa.)

How YOU can see Borrelia Burgdorferi using common, low cost equipment.

Click below for movies taken down the microscope
Video1

Video2

Video3

Sunday, 10:14 a.m.

For the last 14 years, I have been searching for a reason for my sickness. I have been thrown around from doc to doc without a diagnosis, or if they have tried to diagnose me then it has been "all in my head".

When I finally found the cause, I was amazed at just how unreliable the testing for this pathogen is. That's why I have pulled out all the stops and I am trying to teach people how to implement the SAME strategies that I use to see Borrelia Burgdorferi in a tiny drop of blood from my finger.

The technique described below is so astoundingly easy to do yet we still hear that Bbsl is not very easily found in the blood leaving 1,000s of potential lyme patients with a non diagnosis due to the testing set out by the CDC.

So I've spent a lot of time looking for a solution that's easy to use...

Now, I am not saying that this procedure is to be used as a diagnosis tool for your own illness. That would be wrong. It is more of an interesting hobby to prove to yourself what is really going on. It appears that you can not only see the spirochetes, you can see the l-forms as well (see the videos at the top of this page)

That said, let's get into the procedure...

I look at my own blood under a normal microscope. My microscope was bought from Digilens in the far east but there is nothing special about this scope, so perhaps you can find an equivalent locally or on ebay. These people ship world wide and the URL is http://www.digilens.com.tw/06/product_d ... =25&ID=544

As I said, there is nothing special about this microscope, but I will say that you should get a "BIO" microscope and one that follows the DIN standard. The DIN standard means that the objective lenses are interchangeable with other DIN standard scopes. (don't worry if you don't understand what that means at the moment - all will be clear later)

About the microscope.

You will notice from the picture below that the objective is quite big. This is a full size microscope with the DIN standard of lens. It is this lens that looks directly at the slide.

We are going to modify the scope and put a different lens on it. More on that later.

Below, and just under my finger, is what you place the slide on and that is called the "stage". There is adjustment underneath the scope so that you can move the slide around without touching it yourself.

PunkkiLarry

Re: BORRELIATESTI KOTONA?

Viesti Kirjoittaja PunkkiLarry » To Maalis 28, 2013 21:05

Hei,
oheinen artikkeli on jo vanha. mutta muistelen että mikroskopiaa
olisi käytetty diagnosointiin myös virallisisemminkin(?).

Olisiko periaatteessa mahdollista löytää itsestään borrelia
bakteerin näköisiä bakteereja ja kenties viedä näitä löydöksiä
virallisesti diagnosoitavaksi ? (Tietenkin labra ottaisi omat näytteensä).
Spirokeettamuodossa borre on tietyn näköinen ja kokoinen ja
voisi olla "tunnistettavissa" mutu periaatteella ("toi on ehkä borre").

Esitän asian maallikkona, hiukan mikroskopiaan tutustuneena
ja toivoisin ammattilaisen mielipidettä asiaan.

Tässä perusteita asialle, toivon että joku "ampuu ne alas" faktoilla:
- On mahdollista hankkia sopiva laitteisto kohtuu hintaan (tiettyyn tasoon saakka)
- On mahdollista opetella oikeat näytteenotto/käsittelytavat
- "Diagnosointiin" löytyy "ohjeita"
- Borrea ei esiinny näytteissä aina(?), vaan joutuu hiukan metsästämään eli
ajatus on tutkia näytteitä ja jos tulee pari positiivista näytettä niin kääntyä
ammattilaisten puoleen ("tyyliin nyt ehkä löytyy borrea" :) ).

Kiinnostaisi mielipide, onko asiassa mitään järkeä, vai onko borre himmentänyt
järkeni :)

Pääsiäis terveisin,
Larry

Vastaa Viestiin